حتما تبلیغاتی که از طریق آرتیست های معروف سینما
انجام می شود را تا حالا دیده اید. تبلیغ خمیر دندان توسط آقای گلذار یا
نوین چرم که توسط آقای بهرام رادان انجام می شود. جدیدا این تبلیغات
در تلویزیون هم مشاهده می شود. نمونه اش تبلیغاتی که آقای جوان و مدیری در
برنامه هایشان که جزء پر طرفدارترین و پر بیننده ترین برنامه های
تلویزیونی است انجام می شود. تبلیغاتی که توسط افراد معروف برای برندهای
خاص انجام می شود دلایل خاصی دارد که در این مقاله قصد دارم به آن ها
بپردازم. پس اگر می خواهید درباره بازاریابی از طریق افراد سرشناس و
تاثیرگذار بیشتر بدانید همراه همیار وب باشید.

 

چرا بازاریابی از طریق افراد سرشناس و تاثیرگذار؟

تبلیغات
از طریق افراد سرشناس در همه جای دنیا وجود دارد و فقط مختص به کشور ما
نیست. الان نیمی از بازیگران هالیوودی از طریق انجام این گونه تبلیغات
درآمدهای نجومی دارند. میشه گفت این نوع تبلیغات به یک شغل بدون دردسر برای
بازیگران مطرح دنیا تبدیل شده است.

هنگامی که مثلا آقای بهرام رادان محصولات نوین چرم
را تبلیغ می کند نا خودآگاه با دیدن محصولات نوین چرم تصویر آقای بهرام
رادان در ذهن فرد تداعی می شود. صرف نظر از کیفیت محصولات مارال چرم افرادی
که به آقای رادان علاقه مند هستند و شخصیت ایشون را دوست دارند ترغیب به
خرید محصولات نوین چرم می شوند. اگر محصولات نوین چرم کیفیت پایینی هم
داشته باشند مخاطب توجهی به آن نمی کند و صرفا به خاطر اینکه شخصیت محبوب
زندگیش از این محصولات استفاده می کند علاقه مند به استفاده از محصولات
نوین چرم می شود.

درواقع خرید به صورت کاملا احساسی انجام می شود.
این یکی از اصل های مهم در فروش است. دست گذاشتن روی احساسات مخاطب یک نوع
از تکنیک های فروش است.

پیشنهاد ویژه : بازاریابی (Marketing) چیست؟

برندهایی
که از افراد سرشناس و تاثیر گذار برای تبلیغ محصولاتشان استفاده می کنند
دقیقا با احساسات مخاطبانشان بازی می کنند. افراد سرشناسی که طرفدارهای
زیادی دارند خیلی راحت می توانند روی مخاطبان خود تاثیرگذار باشند. کافی
است مثلا فلان بازیگر در اینستاگرامش بگوید من امروز در فلان رستوران غذا
خوردم و خیلی هم از غذایی که خوردم راضی هستم به شما هم پیشنهاد می کنم فقط
یک بار در این رستوران غذا بخورید!

 

درباره بازاریابی از طریق افراد سرشناس و تاثیرگذار بیشتر بدانید

بازاریابی
از طریق افراد سرشناس در جاهای مختلف انجام می شود. ممکن است در یک ویدئو
کلیپ یا در یک فیلم سینمایی یا روی بیلبورهای داخل شهر یا اتوبان ها انجام
شود. اگر بخواهم مثالی بزنم می تونم به تبلیغ اسپری آکس توسط سیروان خسروی
در یکی از ویدئو کلیپ هایش یا به تبلیغ دمنوش گیاهی توسط آقای کیانیان که
روی بیلبورهای تبلیغاتی اتوبان ها دیده شده بود اشاره می کنم.

تبلیغات نوین چرم

افرادی
که این نوع تبلیغات را انجام می دهند گاهی اوقات کمپین های تبلیغاتی خود
را توسط ابزارهایی که در اختیار دارند انجام می دهند. مثلا آقای رضا یزدانی
علاوه بر تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر در کنسرت های خود و همچنین در شبکه
های اجتماعی که فعالیت می کند برند مورد نظر را تبلیغ می کند.

 

بازاریابی از طریق افراد سرشناس و تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی

بازاریابی
توسط افراد سرشناس علاوه بر فضای سنتی در فضای مجازی به خصوص در شبکه های
اجتماعی نیز انجام می شود. امروزه شبکه های اجتماعی یکی از قدرتمند ترین
ابزارهای بازاریابی اینترنتی هستند که بسیاری از برندهای معروف دنیا از آن غافل نمی شوند.

افراد
سرشناس از طریق شبکه های اجتماعی خود می توانند با مخاطبان خود بیشتر در
تعامل باشند و تاثیر خیلی بیشتری را روی آن ها بگذارند. طرفداران یک شخصیت
معروف صرفا با دیدن محصول مورد نظر در پیج فرد محبوبشان به یک برند اعتماد
می کنند. چون پیش خود فکر می کنند حتما آقای فلانی این محصول را تایید می
کند که الان داره ازش استفاده می کنه!

پیج اینستاگرام بهرام رادان

 

مثالی از بازاریابی توسط افراد سرشناس در شبکه های اجتماعی

به
عنوان مثال رستورانی برای تبلیغ رستوران خود از خانم بهنوش بختیاری برای
صرف شام دعوت به عمل می آورد. خانم بختیاری هم عکسی از میز غذای خود در آن
رستوران می گیرد و در اینستاگرامش منتشر می کند. در کپشن عکس هم می نویسد
مثلا شنیسل های این رستوران حرف نداره به شما هم پیشنهاد می کنم حداقل یک
بار شنیسل های این رستوران را امتحان کنید. همچنین لوکیشن رستوران هم به
عکس خود اضافه می کند. با این کار افراد زیادی که جزء طرفدارهای خانم
بختیاری هستند و به آن رستوران نزدیک هستند حتما به آن رستوران می روند و
حتما یک بار شنیسل های آن را امتحان می کنند.

بعضی از متون تبلیغاتی
که برای کمپین های تبلیغاتی استفاده می شوند توسط خود فرد سرشناس و با
سلیقه شخصی خود نوشته می شود. ولی بعضی وقت ها نیز این متون تبلیغاتی ممکن
است توسط افراد خبره و تبلیغ نویس انجام گیرد.

 

افرادی که این نوع تبلیغات را انجام می دهند چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

فرد
مورد نظری که برای این گونه تبلیغات انتخاب می شود باید با سوژه تبلیغ ربط
داشته باشد. مثلا کریستیانو رونالدو که محصولات نایک و کیلیر را تبلیغ می
کند محصولاتی است که یک فرد ورزشکار با آن ها سرو کار دارد. شاید هیچ وقت
رونالدو به درد تبلیغ یک برند قهوه نخورد!

فرد مورد نظر باید محبوبیت
بالایی داشته باشد. یعنی طرفدارهای واقعی داشته باشد. مثلا در اینستاگرامش
می توانید ببینید با توجه به تعداد افرادی که دنبال کننده او هستند چه
میزان محبوبیت دارد. یا اینکه چه تعداد از هوادارانش عکس های او را لایک
کرده اند؟ طرفدارها یا لایک ها فیک هستند یا واقعی؟

و آخرین موردی که خیلی مهمه این است که فرد مورد نظر باید قدرت نفوذ و تاثیر گذاری روی طرفدارانش را داشته باشد.

پیشنهاد می کنم مقاله بازاریابی چریکی چیست؟ را هم بخوانید.

 

جمع بندی و سخن پایانی

بازاریابی
از طریق افراد سرشناس و تاثیرگذار معمولا برای برندهای بزرگ انجام می شود.
برندهایی که قصد معروف شدن دارند. برندهایی که قصد دارند قدرتشان را به رخ
رقبایشان بکشانند. تبلیغاتی که توسط افراد سرشناس و محبوب انجام می شود
باید بسیار هوشمندانه و طبق ویژگی های فرد مورد نظر انجام شود. امیدوارم
توانسته باشم شما را با این نوع تبلیغات به خوبی آشنا کنم و امیدوارم از
این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر شما هم نظری درباره این نوع
تبلیغات دارید با من و دیگر دوستان در میان بگذارید.

منبع: همیاروب

[ad_1]

مشخصات

مطالب پیشنهادی ما