همه ما همکارانی داریم که تا با مشکل یا مسئله‌ای رو به رو
می‌شوند اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد برگزاری جلسات است که البته برگزار کردن
جلسه و توافق بر سر موضوعی بسیار شگفت انگیز است اما زمانی که به نتیجه دلخواه
نرسیم و نتوانیم از آن جلسه بهره بگیریم نه تنها شگفت انگیز نیست بلکه اتلاف وقت،
مانع از جلو رفتن کارها و خیلی از مسائل دیگر خواهد شد.

همانطور که می‌دونیم سازمان‌ها هر روز بزرگ‌تر میشن به این
موضوع باعث پیچیده‌تر شدن اون‌ها و همچنین گسترش فعالیت هاشون میشه .. این موضوع
گاه مدیران را مجبور به برگزاری دوره ها و جلسات با دیگر کارکنان برای انجام کارها
می‌کند تا بتوانند در مورد این پیچیدگی‌ها با یکدیگر تصمیمات درستی اتخاذ کنند.

کنترل جلسه

اما این را هم باید دانست که تعداد زیاد جلسات و عدم آشنایی
با مهارت‌های کنترل جلسات و مدیریت کردن آن نه تنها باعث نمیشه که مشکلات حل شوند
و به تصمیم درستی ختم شوند که گاها منجر به بی‌نتیجه ماندن جلسات نیز می‌شود که
انرژی و منابع سازمان را نیز هدر داده و از بین می‌برد. در این راستا تحقیقی در
مجله وال استریت چاپ شده که نتایج آن نشان از آن دارد که مدیران عالی و میانی
سازمان‌ها به طور متوسط در هفته حداقل ۱۷ ساعت از وقت خود را در جلسات سپری می‌کنند
و تنها ۵۶ درصد از جلساتی که در آن حضور داشته‌اند مفید بوده است.

عدم موفقیت در جلسات می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد
اما چیزی که بیش ازهمه به چشم می‌آید چگونگی اعمال مدیریت در آن جلسه است از
برنامه‌ریزی گرفته تا تببین مسائل مشکلات در جلسات و… که نیل به مقصد مذکور
مستلزم آموزش روش‌ها و تکنیک‌های اداره موثر جلسات به مدیران است… که پیشنهاد می‌شود
دوره کنترل موثر جلسات را پیگیری و در صورت تمایل حتما ثبت نام کنید..زیرا
که جلسات باید تعاملی، موثر و در نهایت پر بار برگزار شوند و در انتها گواهینامه
بین‌المللی دریافت نمایید.

منبع

مشخصات

مطالب پیشنهادی ما