روش مطمئن برای تجزیه و تحلیل کیفیت کسب وکار و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن

همان‌طور که برای اطمینان از سلامت‌تان به صورت منظم به پزشک مراجعه می‌کنید،
به همان میزان لازم است که
کسب‌وکارخود را به طور منظم تجزیه‌وتحلیل نمایید تا
مطمئن شوید که
تا از سلامت و
کیفیت لازم برخوردار است؛
ارزیابی کیفیت کسب‌وکار روشی مطمئن برای
پیش‌بینی این امر است که کسب‌وکارتان در آینده تا چه اندازه خوب عمل خواهد کرد.

 ارزیابی کیفیت کسب ‌وکارها

هزینه‌های تعویض

زمان و انرژی که مشتریان شما صرف پیدا کردن جایگزینی برای محصول یا خدمت‌تان
در بازار می‌کنند را هزینه تعویض می‌گویند. بیشتر شرکت‌ها تلاش می‌کنند هزینه‌های
تعویض را بالا نگه دارند تا مشتریان به استفاده از محصولات و خدمات آنها ادامه
دهند. اپل یکی از شرکت‌هایی است که از این معیار برای رسیدن به موفقیت خیره‌کننده‌اش
استفاده کرده است.

 ارزیابی کیفیت کسب ‌وکارها

میزان مقیاس پذیر

مقیاس‌پذیری یعنی کسب‌وکار چه مقدار به شما اجازه می‌دهد که کسب‌وکار خود
را گسترش دهید بدون اینکه اثر شدیدی بر اجزا اصلی کسب‌وکار داشته باشد. این معیار
بیشتر برای کسب‌وکارهای آنلاین کاربرد دارد گرچه کسب‌وکارهایی که در دنیای واقعی
فعالیت می‌کنند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

درآمد تکرار شونده

درآمد تکرار شونده درآمدی است که شرکت به طور منظم از طریق مشتریان
تکراری خود کسب می‌کند بدون اینکه نیاز باشد تا برای
وفادار
نگه داشتن مشتریان
پول اضافه‌ای خرج کند. شکل دیگر کسب درآمدهای
تکرار شونده حمایت از محصولاتی است که مشتری ناچار است به طور منظم از آن ها استفاده
کند مانند کارتریج‌هایی که برای پرینتر استفاده می‌شوند.

 ارزیابی کیفیت کسب ‌وکارها

کسب درآمد قبل از هزینه کردن

شرکت DELL با موفقیت از این معیار استفاده می‌کند. در
این شرکت ابتدا سفارش‌ها گرفته می‌شود و سپس کامپیوتر برای مشتری مونتاز می‌شود،
به این ترتیب شرکت قبل از هر هزینه ای
درآمد
کسب می کند.
این معیار کمک می‌کند
که کسب‌وکار به سودآوری ادامه دهد.

انجام کار به وسیله دیگران

این یک کیفیت منحصربه‌فرد ولی عالی در کسب‌وکار است. کسب و کاری که در
هزینه های نیروی کار شما صرفه جویی کند و از دیگران (حتی گاهی مشتریان) بخواهد که
محصول را سر هم و تولید کند. مشتریان
IKEA
وسایلی را که خریداری می‌کنند خودشان سر هم می‌کنند و بدین ترتیب
IKEA می‌تواند به میزان زیادی در هزینه‌های نیروی
انسانی و انبارداری خود صرفه‌جویی نمایید.

 ارزیابی کیفیت کسب ‌وکارها

ساختار هزینه تاثیر گذار

هوشمندانه خرج کردن امروزه یک شعار عالی در محیط های سازمانی و همچنین
جلسات تعیین استراتژی است. با این حال شرکت‌هایی هستند که با تدوین ساختار هزینه‌ای
نوآورانه معنی جدید برای هوشمندانه خرج کردن ارائه داده‌اند. بارتی ایرتل، یکی از تولیدکنندگان
پیشروی تلکام در هند، خیلی زود فهمید که تحمیل هزینه‌های آبشاری ناشی از زیرساخت‌ها
و فناوری‌های اطلاعاتی گران قیمت به بازار مشتریان هندی که نسبت به قیمت بسیار
حساس، استراترژی مناسبی نیست. بنابراین آنها از هر دو صرف نظر کردند و به جای آن
یک ظرفیت شبکه که بر مبنای هزینه ی متغیر بود را از شرکت‌های مختلف به طور کامل
خریداری کردند. بدین ترتیب توانستند سرویس های تلکام را با هزینه ی کمی برای
مشتریان خود فراهم کنند.

 ارزیابی کیفیت کسب ‌وکارها

نتیجه گیری:

طبیعی است که همه کسب‌وکار در تمامی زمینه‌های مطرح شده در بالا به خوبی
عمل نکنند. مدل‌های کسب‌وکاری بوده‌اند که در این زمینه‌ها به شدت ضعیف عمل کرده‌اند
ولی به موفقیت زیادی رسیده‌اند. با این حال
ارزیابی
مدل کسب و کارتان
بر طبق
روش هایی که در اینجا ارائه شد به کارآفرینان کمک می کند که کسب‌وکار خود را به
صورت جامعی ارزیابی نموده و نقاط ضعف خود را بیابند.

منبع :http://www.skillema.ir /

[ad_1]

مشخصات

مطالب پیشنهادی ما